Ordering Information

1. Frakt 

Vi har faste priser på frakt av nye deler.
- Små pakker som går i postkassen inntil 350 gram kan sendes som brevpost med sporing 65,-
  Fra 2018 tar brevpost 2 dager istedenfor 1 som tidligere.

PAKKEPOST:
- Inntil 10 kg 160,-
- Inntil 25 kg 270,-
- Over 25 kg 380,-

POSTOPPKRAV: Vi kan sende med postoppkrav på forespørsel. 76,- i oppkravsgebyr tilkommer.

BEDRIFTSPAKKE PÅ DØR: Vi kan sende bestillingen med Schenker bedriftspakke på dør. Ofte til samme pris, men ved stort volum på pakken eller høye postnumre kan det komme et tillegg. 
Vi sender kun til bedrifter med normale åpningstider.

Vi lagerfører alle deler hos oss og sender normalt alle bestillinger samme virkedag frem til 15. Haster det, ring oss så vil vi gjøre det vi kan for å få sendt samme dag.

2. Ordrebekreftelse

Etter at du har sjekket ut av vår nettbutikk er ordren bekreftet fra din side. Vi sender automatisk en e-post til adressen du har oppgitt. E-posten inneholder vår ordrebekreftelse til deg. Emnefeltet vil vise "Ordrebekreftelse fra Sbutikken.no". I denne vil du finne ditt ordrenummer, innholdet i ordren din. Vi oppfordrer deg til å lese ordrebekreftelsen nøye og legge merke til om noe har blitt feil. Har du lagt med registreringsnummer på bilen vil vi kontrollere alle varer mot dette.

Før du ingen ordrebekreftelse - sjekk søppelpostkasse.

3. Betaling

Sbutikken.no aksepterer pr i dag følgende betalingsmetoder:
  • Betaling med kort via Nets
  • Faktura. Du vil få opp betalingsinfo på skjermen og kan betale i bank/nettbank
  • Oppkrav - Vi kan sende i oppkrav på forespørsel. Oppkravsgebyr på 76,- kommer i tillegg. 
  • I butikken på Vear kan det betales med kort og kontant. Vi gir 1,2% rabatt ved kontantbetaling som tilsvarer gebyret vi har på kortbetaling.

4. Garanti

Vi garanterer at varene vi sender ut er i orden og korrekt til din bil.

Alle bestillinger sjekkes mot reg.nr så lenge det fylles ut i bestillingen. Er vi i tvil om en bestilling sjekkes den mot Subaru sitt delesystem for å forsikre oss om at vi sender korrekte deler.

Gjør vi en feil betaler vi all frakt ved retur og sending av ny del.

Skulle det våre en feil på varen vil vi normalt tilby en ny vare. Har vi ikke dette tilgjengelig tilbyr vi refusjon av kjøpesum når varen er returnert til oss. 

Skal man levere deler til et verksted for montering er det viktig å være klar over at man da deler opp garantien. Verkstedet vil garantere for jobben og vi vil garantere for delen. Skulle det være en feil med varen vil vi da erstatte varen, men man må da selv dekke den ekstra verkstedregningen. Ønsker man full samlet garanti på jobb og deler anbefaler vi at man får verkstedet til å kjøpe delen rett fra oss. Dette vil normalt være noe dyrere, men verkstedet vil da gi garanti på både del og jobb samlet. Vi har svært lite returer så risikoen er liten, men spesielt ved store jobber er dette noe å vurdere.

4. Angrerett

Ved fjernsalg:
I henhold til angrerettloven kan alle nye varer returneres eller byttes innen 14 dager etter mottakelse.
Forutsetningen er at varen og embalasjen er ubeskadiget slik at varen kan selges som fullgod vare til andre kunder.
For spesialbestilte varer gjelder ikke angrerett. For elektroniske komponenter som sensorer og styringsenheter godtar vi ikke retur hvis pakken er åpnet. Dette skyldes at vi ikke kan garantere varen ved salg til ny kunde hvis varen har vært brukt eller forbyttet.

Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til selgeren innen 14 dager etter at hele varen og de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven møte. Ved fjernsalg løper fristen uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt. 

Ved butikksalg:
Angrerettloven gjelder ikke ved butikksalg. Vi skiller allikevel ikke på nettsalg og butikksalg og gir samme betingelser ved kjøp i butikken.

Regelverk:

Kjøpsloven:

Angrerettsloven

Angrerettskjema